måndag 13 augusti 2012

Andra plats i Ångaloppet

Vi lyckades med en andra plats i mixed klassen.
I början av loppet körde vi lugnt och då gick det först på insjövarvet (sjön Ångan) med 4 simningar och mycket obanad löpning. Vi hade valt att göra som de flesta bara köra i badbyxor och baddräkt. När vi körde över de små öarna i havsbandet började jag frysa grymt (17grader i vattnet) och det var inte bättre än att det var 20 simningar mellan öarna och bara ett par hundra meter löpning över öarna så jag fick inte upp värmen och frös okontrollerat. Annika fick ta det lugnt och vänta in mig eftersom min simning inte funkade så bra då med den kramp och spändhet i muskler jag då kände. Sista 3km löpning till mål värmde inte upp mig nämnvärt men vi tog en fin andra plats. Det var en underbart kul tävling och bra arrangerat. Vi fick ett bra kvitto på hur vi ligger till. Annika visade grym form så det är jag som ska analysera vad som gick fel för mig. Tror det berodde på två dagar med endast 1-2h sömn och lite dåligt energiintag innan loppet. Jag har ganska låg fetthalt och det kan bero på det också. Hoppas det blir bra med våtdräkt under ö till ö. Men nu blir det lite vila några dagar, och sen sista hårdträningen. Mina barn börjar dagis och då kan förkylningarna komma så då får man nog ta det lugnare. Se också www.angaloppet.se för lite info om resultat./Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar