torsdag 9 augusti 2012

Vinst i Swimrun

Yes, äntligen en första vinst för oss båda i Swimrun i torsdags kväll.
Annika vann damklassen och jag vann herrklassen. Det bådar gott inför vårt lag när vi kör Team Freddan Ankan under ö till ö. Annika slog den rutinarade andra Annika Åström som tidigare både kört detta lopp åtskilliga gånger och ö till ö några ggr.
Jag lyckades slå den andra Fredrik Åström som kom i niode lag på ö till ö förra året, men det var tufft.
Det var en regnig kväll i torsdags men ändå 25 tappra löpsimmare som ställde upp. Slingan i skogen var blöt och hal så det var lätt och halka.
Jag (Fredrik) låg tvåa efter första löpningen och simningen men drog om på andra simningen och var först upp för branta backen till sammans med en Stefano (grym simmare), men jag höll ledningen i skogen även fast jag fick ett fall och djupdyk i en gyttjepöl mitt i skogen.
Ut på tredje simningen på 400m så gick Fredrik Å om mig men sen drog jag om igen och låg i ledning hela andra varvet och i mål på 59.13. Nytt pers och första cupvinsten för mig.

Nu väntar Ångaloppet och det ska bli vår första tävling. Ska bli kul även om det kanske inte blir helt likt ö till ö då vi inte kör med våtdräkt men ett bra testlopp blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar